zaterdag 21 december 2019

Twee successen voor D66 Schagen.

Tijdens de laatste vergadering van de gemeenteraad van 2019 hadden wij twee successen met een amendement dat unaniem is aangenomen en een motie die met een grote meerderheid door de gemeenteraad is aangenomen.

Het amendement ging over de verhoging van de solidariteitsbijdrage voor een aantal sportverenigingen. Wij wilden dit voor 2019 niet door laten gaan. Alle gemeenteraadsleden waren het hier mee eens. Voor het  accommodatiefonds maakt het niet veel uit maar voor de verenigingen zou het een behoorlijke financiële belasting zijn.

De motie (die wij samen met het CDA hebben opgesteld) ging over het verkeer in het centrum van Schagen. Dit is al jaren een wanorde.  Het is de hoogste tijd dat dit goed geregeld gaat worden. Er moet een verkeerscirculatieplan komen, staat in de motie. Dit is al eerder gebeurd, maar het moet nu beter. De raad stemde in met onze motie. Het is de bedoeling dat er in 2021 een toekomstbestendig verkeerscirculatieplan wordt vastgesteld. Het college  is nu aan zet.